Nejžádanější benefity? Dovolená i vzdělávání
Zaměstnavatelé se dnes předhánějí s benefity. Dovolená, sick day či stravenky jsou naprostým standardem v celé řadě firem. O které benefity zaměstnanci nejvíc stojí?
Benefity nalákají i udržují loajalitu
Obzvláště nyní, když je velmi nízká nezaměstnanost, se firmy předhánějí, kdo nabídne víc. Podle magazínu FinExpert jsou čím dál populárnější tzv. volnočasové zaměstnanecké benefity. Podrobně je definuje zákon o daních z příjmů v §6, odst. 9, písm. d).
Do této skupiny patří například permanentky do aquaparku, jazykové kurzy či zvýhodněné vstupenky do divadla. Díky benefitům by měl zaměstnanec svůj volný čas trávit způsobem, který podporuje zdraví a vitalitu.
Volnočasové benefity se firmám vyplácí
Pro zaměstnavatele se jedná o daňově neuznatelný náklad, tedy zaměstnavatel z takto vynaložených prostředků odvede z příjmu (ale už nepodléhá zdanění jako běžná mzda). Tím pro obě strany výrazně roste hodnota takových bonusů.
Volnočasové benefity se dají rozdělit do 5 kategorií: zdraví, rekreace, sport, kultura a vzdělávání. Je na vzájemné dohodě firmy a zaměstnance, které zvolí a jakou formou bude zaměstnanec benefit čerpat.
„Například v naší firmě nabízíme, mimo jiné, 2 volnočasové benefity. Nabízíme zaměstnancům permanentku na sportovní aktivity MultiSport. S ohledem na to, že v online podnikání je zásadní udržet krok s novými trendy a technologie, druhý benefit je vzdělávání,“ vysvětluje výkonný ředitel agentury AITOM Pavel Houser. „Nastavili jsme velmi otevřenou politiku. Každý zaměstnanec má roční budget na vzdělávání, který může využít na jakékoli konference, odborné kurzy či přednášky.“
5 nejatraktivnější benefitů
Podle staršího výzkumu už běžné benefity, které využíváme k práci jako je telefon, počítač či auto, nestačí. Zaměstnanci si na ně zvykli a nevnímají je jako takový bonus. Naopak vzrůstá na popularitě vzdělávání a flexibilní pracovní doba (včetně home-office)
- 5 týdnů dovolené
- služební automobil k soukromým účelům
- jazykové kurzy
- odborné vzdělávání
- stravenky
Podle výzkumu z roku 2015 firmy nejčastěji nabízejí:
- Mobilní telefon
- Vzdělávání
- Příspěvek na penzijní připojištění
- Služební automobil
- Stravenky
Z oslovených firem 84 % nabízí jako benefit výuku angličtiny, 44 % nabízí výuku němčiny. Benefity už nejsou doménou velkých korporací. Náklady na 1 zaměstnance střední firmy se pohybují ročně okolo 10 až 15 tisíc korun.
Trend potvrzuje i ředitelka pražské jazykové školy Eva Řehořová: „Poptávka po firemních kurzech neustále roste. Učíme angličtinu i v malých firmách. Díky dobré ekonomické situaci si mohou tyto benefity dovolit všechny firmy.“ Dodává, že cena za hodinovou lekci se v Praze pohybuje okolo 500-800 korun. Většina jazykových škol nabízí firmám slevy či jiné balíčky výhod. Jazykové kurzy si tedy může dovolit úplně každý.
Přidat komentář